Rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego z dnia 5 grudnia 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

W dniu 5 grudnia 2017 r. wydane zostało rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Rada Gminy podjęła uchwałę, w której zobowiązywała mieszkańców oddających odpady do  PSZOK do określenia pisemnego oświadczenia o miejscu i sposobie wytwarzania odpadów.

Rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego z dnia 8 listopada 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Spiczyn

W dniu 8 listopada 2017 r.  wydane zostało rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Spiczyn, numer: PN-II.4131.397.2017. Rada Gminy Spiczyn podjęła uchwałę, w której ogólnie określono, że właściciele nieruchomości są zobowiązani do pozbywania się nieczystości ciekłych w sposób systematyczny. Takie sformułowanie jest niedopuszczalne, bowiem nie wyznacza konkretnych terminów ich odbioru.

Rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego z dnia 13 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów

W dniu 13 października 2017 r. wydane zostało rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów, numer: PN-II.4131.351.2017. Wojewoda zakwestionował uchwałę, w której Zgromadzenie Związku Komunalnego ustaliło limit przyjmowanych odpadów komunalnych, w ramach uiszczonej opłaty od właścicieli nieruchomości.

Rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podkarpackiego z dnia 31 października 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Oleszyce

W dniu 31 października 2017 r. zostało wydane rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podkarpackiego NR P-II.4131.2.236.2017. Wojewoda stwierdził nieważność załącznika do uchwały Rady Miejskiej w Oleszycach w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Oleszyce.

Rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podkarpackiego z dnia 22 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Rzeszów

W dniu 22 czerwca 2016 r. wydane zostało rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podkarpackiego w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Rzeszów. Rada Miasta w regulaminie utrzymania czystości uchwaliła, że miejsce, w którym są ustawiane pojemniki właścicieli nieruchomości musi być utrzymywane w czystości, a pojemniki mają być dezynfekowane przynajmniej raz na kwartał.

Rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody małopolskiego z dnia 29 lipca 2016 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bochnia

W dniu 29 lipca 2016 r. Wojewoda Małopolski wydał rozstrzygnięcie nadzorcze w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bochnia. Rada Gminy nie ma uprawień do nakładania na właścicieli nieruchomości obowiązków w postaci usuwania nawisów sopli lodu z rynien, śniegu z dachów czy usuwania chwastów z nieruchomości.

Rozstrzygnięcie Nadzorcze Wojewody Dolnośląskiego z dnia 2 marca 2016 r. w sprawie selektywnego zbierania odpadów komunalnych

W dniu 2 marca 2016 r. zostało wydane rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Dolnośląskiego w sprawie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Rada Miejska przyjęła regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, w którym dopuściła możliwość ustanowienia wspólnych pojemników do zbierania odpadów dla dwóch lub więcej nieruchomości pod warunkiem wywiązania się z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

Strony