Czy operat p.poż. według znowelizowanych przepisów ustawy o opdadach muszą przedłożyć wszyscy?

Zgodnie z art. 42 ust. 4b ustawy o odpadach (po nowelizacji z 20 lipca 2018 r.) do wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na przetwarzanie odpadów dołącza się miedzy innymi operat przeciwpożarowy. Jest to dokument zawierający warunki ochrony przeciwpożarowej instalacji, obiektu lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów.

Wystąpienie r. pr. Michała Kuźniaka: "Jak ETV wpisuje się w zamówienia publiczne w Polsce?" podczas seminarium Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych w Katowicach

W dniu 19 marca 2019 r. radca prawny Michał Kuźniak, podczas seminarium Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych w Katowicach o nazwie „Deklarowana innowacyjność czy potwierdzona skuteczność, czyli jak zbudować przewagę konkurencyjną na rynku technologii wodno-ściekowych dzięki ETV”, wygłosił prelekcję pt.: "Jak ETV wpisuje się w zamówienia publiczne w Polsce?".

Kwestionowanie opinii biegłego w sprawie z zakresu stosunków wodnych

W sprawach dotyczących naruszenia stosunków wodnych najistotniejszym i koniecznym dowodem jest opinia biegłego z zakresu stosunków wodnych, która ma na celu ocenę, czy w danym przypadku doszło do naruszenia stosunków wodnych, przez co należy rozumieć dokonanie na gruncie takich zmian stanu wody, które wpływają szkodliwie wpływają na grunty sąsiednie (aktualnie kwestę ta reguluje art. 234 Prawa wodnego)...

Porada prawna: Jak właściciel nieruchomości może uniknąć obowiązku usunięcia odpadów zdeponowanych na jego nieruchomości nielegalnie?

Czy właściciel nieruchomości, który faktycznie nie odpowiada za nielegalne nawiezienie na jego nieruchomość odpadów, może jakoś obronić się przed nałożeniem na niego obowiązku ich usunięcia? Może, ale nie jest to łatwe, z uwagi na domniemanie przewidziane w art. 3 ust. 1 pkt 19 ustawy o odpadach...

Porada prawna: Za nielegalnie składowane lub magazynowane odpady odpowie zazwyczaj właściciel gruntu

Bardzo często mamy do czynienia z miejscami, gdzie nielegalnie – ktoś, kiedyś – nawiózł odpady. Niejednokrotnie sprawcą takiego czynu nie jest właściciel gruntu, a cały proceder dzieje się bez jego woli i wiedzy. W ten sposób powstają tzw. nielegalne, „dzikie” wysypiska odpadów, zlokalizowane bardzo często na nieruchomościach niezabudowanych, w lasach, na terenach podmiejskich lub na zdegradowanych terenach poprzemysłowych. Odpady zalegają również w opuszczonych halach lub innych tego typu budynkach.

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 6 kwietnia 2018 r. w przedmiocie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

W dniu 6 kwietnia 2018 r. zapadł wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w przedmiocie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Sygnatura akt: II FSK 872/16. Właściciel nieruchomości, który wytwarza śmieci jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym.

Uchwała Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 24 kwietnia 2018 r. w sprawie ustalenia stawki opłaty za pojemnik

W dniu 24 kwietnia 2018 r. wydana została uchwała Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności odbierany z nieruchomości niezamieszkałej oraz wysokości opłaty zryczałtowanej za odbiór odpadów komunalnych odbieranych z nieruchomości rekreacyjnych. Sygnatura sprawy: 9.141.2018.

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 20 lutego 2018 r. w przedmiocie określenia dopuszczalnego poziomu hałasu emitowanego do środowiska

W dniu 20 lutego 2018 r. zapadł wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w przedmiocie określenia dopuszczalnego poziomu hałasu emitowanego do środowiska. Sygnatura akt: II OSK 1949/17. NSA orzekał w sprawie wydania decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu generowanego przez kopalnię na terenach objętych planem miejscowym.

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 8 listopada 2017 r. w przedmiocie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi

W dniu 8 listopada 2017 r. zapadł wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w przedmiocie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Sygnatura akt: II FSK 2602/15. Nielegalne zamieszkanie na działce w Rodzinnym Ogrodzie Działkowym, nie uzasadnia z tego tytułu powstania i wykonania w stosunku do działkowca obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 24 listopada 2017 r. w przedmiocie obowiązku uprzątnięcia zanieczyszczeń z chodnika stanowiącego wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego

W dniu 24 listopada 2017 r. uchwalona została uchwała Sądu Najwyższego w przedmiocie odpowiedzialność za szkody spowodowane zdarzeniem, do którego doszło w następstwie niewykonania przez właściciela nieruchomości, obowiązku uprzątnięcia zanieczyszczeń z chodnika stanowiącego wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości. Sygnatura akt: III CZP 38/17.

Rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego z dnia 5 grudnia 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

W dniu 5 grudnia 2017 r. wydane zostało rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Rada Gminy podjęła uchwałę, w której zobowiązywała mieszkańców oddających odpady do  PSZOK do określenia pisemnego oświadczenia o miejscu i sposobie wytwarzania odpadów.

Wyroki Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 12 września 2017 r. w przedmiocie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym

W dniu 12 września 2017 r. zapadły dwa wyroki Naczelnego Sądu Administracyjnego w przedmiocie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym. Sygnatury: II FSK 623/17 oraz II FSK 543/17. Gmina próbowała się bronić przed unieważnieniem uchwał dotyczących stawki opłaty za gospodarowanie odpadami. Sąd oddalił skargi kasacyjne gminy, ponieważ uznał, że brak rzetelnych danych może być naruszeniem prawa.

Rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego z dnia 8 listopada 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Spiczyn

W dniu 8 listopada 2017 r.  wydane zostało rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Spiczyn, numer: PN-II.4131.397.2017. Rada Gminy Spiczyn podjęła uchwałę, w której ogólnie określono, że właściciele nieruchomości są zobowiązani do pozbywania się nieczystości ciekłych w sposób systematyczny. Takie sformułowanie jest niedopuszczalne, bowiem nie wyznacza konkretnych terminów ich odbioru.

Rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego z dnia 13 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów

W dniu 13 października 2017 r. wydane zostało rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody lubelskiego w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów, numer: PN-II.4131.351.2017. Wojewoda zakwestionował uchwałę, w której Zgromadzenie Związku Komunalnego ustaliło limit przyjmowanych odpadów komunalnych, w ramach uiszczonej opłaty od właścicieli nieruchomości.

Strony

Filtr

Art. ustawy:

Typ treści: